“Успехът зависи от предварителната подготовка и без такава подготовка не се търпи неуспех“ – Конфуций
Изглежда дори великият мислител е знаел как се прави маркетинг.


Прегледахте ли резултатите си от изминалата година? Оптимизирахте ли бюджета си? Това са някои важни действия, преди да се впуснете в новите приключения на 2018 година. Колкото и добре да познавате аудиторията си, нейните навици се променят, което означава че Вашата стратегия също трябва да еволюира.
През изминалата година ние от Дигитална агенция Flexica се запознахме с много нови аудитории и тествахме различни похвати.

Ето на какво ще наблегнем през 2018г.:

 

1. Видео реклама

През изминалата година видеото претърпя „Златен век“ във Facebook. Големите ъпдейти включат авоматично пускане на видео, докато скролвате в News Feed, новата любов на алгоритъма към видеото, препоръчаните видеоклипове. Така, 20 минути на ден в гледане на видеа във Facebook се превърнаха в нещо нормално.
По-добра разпознаваемост на бранда, повече продажби, повече верни клиенти. Това показват последните проучвания на видео съдържанието във Facebook. Рекламирайте с видео и ще плащате жълти стотинки за гледане.
През 2018 все повече маркетолози ще насочат усилията си към създаването и споделянето на повече видео съдържание. Затова, тествайте качественото видео съдържание и резултатите няма да закъснеят.


Source: Quintly Blog

 

2. Чатботовете

Докато през 2017, особено на българска почва, този термин не беше широко познат, днес той е една от големите теми във Facebook маркетинга. Ако говорим с факти, колкото по-млади са потребителите, толкова по-малко (или дори изобщо) те използват имейл като средство за комуникация. Потребителите на чат платформи (Messenger, Viber, WhatApp) са повече от тези в социалните мрежи.
Ето защо Facebook анонсира чат ботовете като средство за комуникация между брандове и потребители. Автоматизацията на обслужването на клиенти спестява часове работа. Друго предимство на технологията е възможността след като веднъж се е случила комуникация между страните, брандът да изпраща последващи съобщения. В по-мащабен план това би означавало нещо като new age имейл маркетинг, имейл-чат, чат-имейл, лаф 1 в 1 или нещо подобно. Важното е че младите потребители предпочитат чат комуникацията и очакват насреща бърз и адекватен отговор.
Ако не искате бизнесът Ви „да застарее“, интегрирацията на чат бот е една от сигурните стъпки, които ще Ви донесат успех. Ние използваме Chatfuel


Source: Chatbots 101 by Oracle.com

 

3. Instagram, Instagram – първо снимам, после ям

Очаквахме манията по Instagram да дойде доста по-рано, но в България 2017 беше началната точка. Видяхме как известните личности увеличиха интереса към себе си, нови микро инфлуенсъри се появиха по нашите ширини, видяхме и много мускули.
С увеличаването на потребителите, ръцете на маркетолозите вече започват да сърбят, но преди да инвестирате сили в Инстаграм, обърнете внимание на няколко неща. Първо, аудиторията на социалната мрежа в България наброява около 820 хил., от които 37% са на възраст 18-24 години, а 29% – 25-34. Ако Вашият перфектен клиент не е в тази възрастова граница, по-добре се върнете към имейл маркетинга. Второ, красивите снимки са задължителни, за да се отличите. Направете своя продукт „инстаграмабъл“. Изведете го на разходка, снимайте приятелите си с него, насърчавайте UGC (user-generated content).

 

Това е само малка част от новите похвати, които 2018 поставя на дневен ред. Можем да разкажем и за AI, web 3.0, smart data analytics, но вече е време да действаме. Ако искате да бъдете с една крачка пред конкурентите си, използвайте видео за генериране на engagement и привличане на по-младата аудитория. Свържете Facebook чата с бот и запълнете свободното си време с Instagram активности. Sounds like a plan!