Тазгодишната Facebook F8 конференция разкри нови направления за бъдещето на социалната мрежа. Ето какво да очакваме през 2017:

Най-коментираното събитие в света на социалните мрежи, Facebook F8 Developer Conference, се проведе на 17 и 18 април в Сан Хосе, Калифорния. Събитието е предназначено за разработчици, но това не означава, че е само за нови високотехнологични джаджи. Маркетолозите също могат да получат много нови идеи за това, накъде отива социалната мрежа.

F8 2017 – Registration is now open!

Get ready for F8 2017! Please register to view the F8 keynotes live online or apply to attend the conference today at www.fbf8.com.

Posted by Facebook for Developers on Tuesday, February 7, 2017

 

Най-големите новини са свързани с Messenger подобренията, които ще ни дадат нови начини да комуникираме с клиентите и аудиторията си. Новата платформа за виртуална реалност (VR) Spaces представи начин да общуваме с приятели по нов начин чрез VR очилата Oculus. Платформата за augmented reality (AR) вече е отворена за Facebook разработчици, а бъдещето й е обещаващо.

Ако искате да разберете всички важни новости, продължавайте да четете!

 

Facebook Messenger 2.0

Messenger съществува като самостоятелна платформа от само година, но потеребителите й вече наброяват 1.2 милиарда месечно. Не е учудващо тогава и защо на платформата беше обърнато голямо внимание.

  • Messenger ботовете са с подобрени възможности, благодарение на AI технологията.
  • Chat Extensions дава възможност на групи да комуникират в общ чат със страници. Групова комуникация може да започне и с чат бот, който да даде на групата нужната информация.
  • Новата функция Discover ще помогне на потребителите бързо и лесно да откриват и комуникират с брандове. Тази нова опция отваря вратата скоро да имаме възможност за реклама в този таб.
  • Функцията Smart Replies позволява на AI да се учи от често задаваните въпроси към малките бизнеси, като например работно време, адрес и контактна информация. Това ще направи продуктът доста по-достъпен и ще подобри комуникацията.
  • Интеграция със Spotify и Apple music, за да споделяте любимата си музика с приятели лесно, без да напускате платформата.

 

Подобрения на Facebook Analytics.

Важно за всички Facebook маркетинг специалисти.

„Бъдещето на analytics”, както Engineering мениджърът на Facebook, Amit Finkelstein, заяви.

  • Подобрените анализи ще ни дадат възможността да проследяваме пътя на потребителите от коментар/реакция на наш пост до посещение на сайта и поръчка. Това е може би най-важната новост за маркетинг специалистите.
  • Facebook също подобрява измерването на офлайн поръчките, за да разберем как те се конвертират от онлайн активностите ни.
  • Omni-Channel Custom Audiences. Това означава, че ще можете да създавате аудитории, базирани на поведението на потребителите във Вашия app, сайт или бот.
  • Персонализиран Analytics dashboard. На F8 конференцията, Facebook обяви, че рекламиращите вече могат да създават персонализирани анализи, които да споделят с членове на екипа.

 

Подобрени Мулти-продуктови динамични реклами

Динамичните реклами във Facebook позволяват на рекламодателите да ремаркетират продукти въз основа на потребителското поведение на конкретния посетител на сайта.
Сега можете да изберете до 20 продукта от каталога, които да включите заедно с него в Carrusel реклама.
До сега тази опция беше налична само в някои third-party системи, но скоро ще бъде активна за всички чрез платформата на Facebook.

 

Facebook Spaces.

Виртуалната реалност такава, каквато не сме виждали.

Може би най-вълнуващата технология, показана на F8 конференцията. Facebook Spaces е нова функция, която позволява на до трима приятели да общуват в специално изградено виртуално пространство, където образите им са визуализирани като аватари.

В момента тази опция е налична само чрез VR очилата Oculus – бранд, притежаван от Facebook.

Чрез тази технология Facebook иска да даде на потребителите нов начин да общуват, без да се губи усещането за пълнокръвно, близко общуване. В момента апликацията е в бета тестване.

 

AR и камера ефекти

Най-голямата тема на F8 конференцията, беше augmented reality технологията и мисията на Facebook да я превърне в следващата голяма платформа. Ето защо Facebook обявиха, че са изградили няколко инструмента за създаване на AR съдържание, обединени под името Camera Effects Platform.

Зукрърбърг наблегна в презентацията си, че това ще спомогне хората да споделят повече интересни и забавни снимки. Изглежда работата по augmented reality тече с пълна сила и технологията ще окаже голямо влияние на начина, по който споделяме в социалните мрежи. А може би ще предостави и възможности за маркетолозите? Въпрос на време е да разберем.

 

Още много технологии бяха представени на Facebook F8 Developers Conference, но тези са най-важните, на които се спряхме. Ако статията Ви е била полезна, споделете я с приятели и харесайте нашата страница във Facebook за още маркетинг новини!

<size=5>Images source: Facebook