Нека не се лъжем, Facebook реклама НЕ се прави лесно, дори да изглежда така. За начинаещия бутончето Boost post решава всички проблеми. И когато рекламата се окаже неуспешна (както в повечето случаи става), идва констатацията „Facebook рекламата не работи”. Така можем тотално да отпишем един от най-силните инструменти на дигиталния маркетинг в днешно време. А Facebook е доста по-мащабна и сложна структура от бутона Boost post.

Ако искате да бъдете успешни във Facebook и да оптимизирате разходите си за реклама, четете до края и огледайте своите кампании – може би точно тук ще откриете разковничето.

 

Грешка #1: Таргетирате големи аудитории

Рекламната платформа на Facebook ни дава различни варианти на таргет – локация, пол, възраст, семеен статус, образование, интереси и много други. Това не е случайно – дали младата майка от Плевен ще откликне на същата реклама, като бодибилдър от София, например? Не.

Решението: Раздробете аудиториите на малки групи. Създайте уникално послание за всяка една и наблюдавайте как откликват на него. Задължително разделяйте жените от мъжете и различните държави, ако рекламирате към такива. Цените са много различни.

Ето и няколко други идеи:

1. Интереси. Най-предпочитаната опция за нови клиенти, но не се увличайте. Не всеки, имащ даден интерес, е готов да купи Вашия продукт или услуга. За да намалите риска, стеснете аудиторията чрез бутона Narrow Audience:

 

 2. Ремаркетинг. Най-продаващата аудитория. Тук можете да разделите групите на посетили сайта, добавили в количката, но не купили, купили преди месец и т.н. За целта използвайте Custom audiences.

 

3. Lookalike audiences. За основа използвайте хората, купили от Вас. В нашата дигитална агенция резултатите са учудващо добри.

 

Грешка #2: Не правите A/B тест на рекламите си.

Когато правите Facebook реклама, никога не предполагайте какво хората ще харесат и на кое ще откликнат. Силата на дигиталния маркетинг е именно там – всичко е измеримо, за всеки аспект от рекламата можете да получите реални цифри и да оптимизирате.

Кое точно да тествам?

  1. Аудитория. Както казахме по-горе – важна е! Разберете коя аудитория дава най-добри резултати, като разделите по възраст, пол, демография, устройство и т.н.
  2. Текст. Изпробвайте различни послания, call to actions, подреждане.
  3. Снимка. Изображението е първото нещо, което хората виждат. Създайте 2-3 варианта на изображение и вижте кое ще се хареса най-много.

 

Грешка #3: Не използвате правилния Ad формат

Първата опция, която Facebook предоставя, когато създавате рекламна кампания, е Цел (Ad Objective). В момента има 10 варианта на цели и това често може да Ви обърка –  трафик, engagement или конверсии…  Крайната цел на една реклама е тя да продаде, но помислете си – готова ли е Вашата аудитория да купи?

Решението: Ако аудиторията е топла (пазарували, email лист), то тогава можете да изберете цел Conversions. Обърнете обаче внимание на броя конверсии – трябва да имате поне 10 дневно, за да действа алгоритъма на Facebook коректно. Ако нямате достатъчно дневни продажби (Purchase event), изберете друг event за конверсия – добавяне в количката или започване на поръчка.

Ако обаче аудиторията Ви се състои от хора, които не знаят за Вашия бизнес, не са проявили интерес – не се опитвайте да им продавате! Те няма да купят от бранд, който не познават. Поставете цел на рекламата Brand awareness, Engagement, или новата цел Reach.

 

Грешка #4: Правите кампания и забравяте за нея.

Учудващо много бизнеси правят тази грешка. Пускате реклама, през първите дни тя се представя добре и след това забравяте за нея. Facebook рекламата се нуждае от постоянен мониторинг и оптимизация.
Най-важната метрика, която трябва да следите, е Frequency – честотата на показване към един човек. Колкото по-често аудиторията Ви вижда същата реклама, толкова по-бързо ще се отегчи и подразни от нея – т.нар. Ad Fatigue. От там и по-високата цена и ниски резултати.

Съвет: За улеснение, използвайте автоматичните правила за реклама. Така, при определени промени, рекламата Ви може да спре автоматично, да получите нотификация или автоматично бюджетът да се увеличи. Thank God!

 

Грешка #5: Използвате неподходяща Landing страница

Създавате перфектната реклама, хората кликат на нея, но нямате конверсии? Ако изпращате клиентите към лошо структурирана, грозна или бавна Landing страница, не се учудвайте. Най-скандално е, когато в рекламата са използвани продукти, а линкът води към началната страница. Това никога няма да го разбера. За да имате успех, осигурете на клиентите си най-лесното и приятно пътуване по продажбената фуния. За да не се случи това:

 

Ако тези съвети са били полезни, споделете статията с приятели и харесайте нашата Facebook страница за още маркетинг съвети!