За да получите добри резултати от Facebook рекламата си, е добре да познавате двата варианта за управлението им – Power Editor и Ads Manager. Двата инструмента предлагат различни опции, а единият има много скрити такива.

Прочетете статията докрай, за да разберете кой е той. Ще споделя и няколко адски полезни, супер ексклузивни, мега скрити, ултра ПРО тактики за продуктивност 🙂

 

Какво е Ads Manager?

Ads Manager е инструментът по подразбиране за управление на реклама. Наскоро той претърпя доста голям ъпдейт и е много по-добър от преди. До миналата година по-силните функции бяха единствено в Power Editor, но сега двете все повече си приличат.

 

Какво е Power Editor?

Power Editor e инструментът на Facebook за групови промени. Това означава, че можете да променяте даден елемент при няколко Ad Seta-а или рекламки с едно действие. Целта е да създавате и управлявате лесно рекламни акаунти с повече кампании.

 

Обиковено когато Facebook добавя нови функционалности за рекламодателите, промените се появяват първо в API, след това в Power Editor и накрая в Ads Manager. Минусът на Power Editor e в това, че е по-сложен за малките собственици на бизнес, които имат нисък бюджет и не отделят съществено време на рекламата. Бърз съвет: не правете реклама „защото другите го правят” и най вече – „защото там са лесните пари”.

 

Разликите

 

Създаване на Facebook рекламна кампания

Тук няма да видите много разлики. Панелът се е запазил идентичен до сега, а разликите най-често са заради бъг или тест. И това се случва често.

Разликата идва, когато се създават няколко реклами, защото би било удобно да могат да се запазят част от настройките. Ако това е важно за Вас, значи ще оцените Power Editor.  За разлика от Ads Manager, той предлага възможност да копирате на ниво Campaign, Ad Set или Ad, като отнесете елемента към избрана кампания.

Друга опция, която има отскоро, е да дублирате елемент в няколко кампании едновременно, без да извършвате действието няколко пъти.

Така можете лесно и бързо да създадете множество кампании и адсетове, без да е нужно да започвате от начало при всяка.

ХИТРИНА 1:  Започнете построяването на новата си кампания с един адсет и една реклама към него. След това само копирайте и променяйте, копирайте и променяйте 🙂

 

 

Редактиране на реклами

Можете да редактирате рекламите на всички нива, както в Ads Manager, така и в Power Editor. Но Power Editor е създаден за редактиране на много кампании с един клик. Именно затова, той е по-лесен за работа и отнема по-малко време.

Спестете време. ХИТРИНА 2: Наскоро Facebook въведе бутона Find and Replace за преименуване. Когато създадете няколко елемента заедно, те получават към името си … – Copy 1, ….. –Copy 2 и т.н. С Find and Replace можете да изберете всички елементи с определен текст в заглавието и да ги замените с подходящи. Добавете информация за таргет аудиторията, бидинг стратегията или устройствата, за които сте пуснали кампанията. Така ще имате по-добър поглед върху съдържанието.

 

 

Анализ и оптимизация

Всички ние, които правим Facebook реклама, наблюдаваме развитието на кампаниите ежедневно или дори ежечасно. Анализираме данните и въз основа на тях оптимизираме, за да получим максимално добри резултати. Ако и за Вас анализите са важни, използвайте Ads Manager.

“Мощният редактор” всъщност не е толкова мощен, когато става въпрос за мониторинг. Ads Manager е много по-user-friendly, дава удобни графики, чрез които лесно можете да разберете дали рекламата отговаря на очакванията Ви. Сами избирате времевия периодден, седмица, месец, както и KPIs, които Ви интересуват.

По-добър анализ. ХИТРИНА 3: Ако работите с малки бюджети, менюто Breakdown ще Ви бъде от полза. С него можете да разбиете резултатите от кампанията по възраст, пол, устройство и още много.

НО. Aко имате по-големи бюджети, тествайте различните променливи в отделни адсетове.

 

Зареждане на промените

Вече разбрахме че Ads Manager е подходящ за малки промени на индивидуални кампании, адсетове и рекламКИ 🙂 Затова и когато направите промяна в него, тя се запазва автоматично.

В Power Editor обаче, има бутон за запазване на промените. Така можете да създавате и променяте елементи, а след това да ги прегледате за грешки. Нищо не е фатално, преди да потвърдите чрез зеления бутон. Win!

 

В заключение, безспорно битката за по-добър инструмент при създаване и редактиране печели Power Editor, а за анализ – Ads Manager. Учудващо е обаче как Facebook не са ги развили достатъчно, за да бъдат удобни при по-големи бюджети. При месечен бюджет около/над 2000 долара и продуктов каталог, нещата не могат да се овладеят. Тогава няма как да минете без 3rd party софтуер.
Но се вижда как Facebook правят сигурни крачки към подобряването на инструментите си.

 

А какво ползвате Вие: Ads Manager, Power Editor или друг софтуер?

Ако статията Ви беше полезна, споделете я с приятели (бутонът по-долу)  и харесайте нашата Facebook страница за още маркетинг съвети!