Инфлуенсър маркетингът представлява съдържание, което се разпространява от знаменитости в техни лични профили в платформи като YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и други. Инфлуенсърът пряко комуникира с последователите си и им представя Вашия бранд – помага за изграждането на неговия имидж и положителна визия.
Такова рекламно съдържание първоначално се създава и публикува от различни известни личности с голяма база последователи. Нишата на инфлуенсърите обаче бързо еволюира и в момента не е нужно да си знаменитост поначало, за да станеш инфлуенсър.
Инфлуенсър (Influencer) може да се нарече всеки профил със сравнително голяма аудитория, над която има влияние (influence), който си партнира с различни марки за взаимна изгода.
Инфлуенсърите реално стават знаменитости сред определена аудитория, благодарение на съдържанието, което публикуват. Те споделят с последователите си опит в сфера, в която са специалисти, без значение дали в професионален, или в личен план.
По отношение на съдържанието, което споделят, инфлуенсърърите най-често са блогъри и влогъри, но също така и двете – например имат активен профил в Instagram, в който публикуват снимки и текстово съдържание, но също така имат YouTube канал, където споделят видеоклипове. Често използват една или повече платформи, в които публикуват регулярно.
Тематиката, по която пишат и говорят също е различна – пътувания, мода, човешки ресурси, лайфстайл, родителство, спорт, козметика, грим, личностно развитие,както и комбинации между темите.